sobota 10. srpna 2013

Dámský oddíl? Fakt?

Venku hřmí a blýská se a na plechovým parapetu konečně zní dešťový kapky. Po mnoha dnech nemám tělo doma lepkavý potem. Mám ráda horko, ale to sucho venku bylo úmorný a rododendrony za "věžákem" mají zoufale schlíplý listy už dva týdny a mně je jich líto, protože si myslím, že to mají definitivně za sebou...

Během posledního týdne jsem se 2x otočila v Praze. V tom vedru, vařená ve vlastní šťávě...
V neděli ráno nezbývalo mi nic jiného než využít služeb ČD. Neb na deset dopoledne se s jinou společností dostat do Prahy nedá. Když jsem si kupovala asi před měsícem místenku na nádraží, prodala mi ji paní za přepážkou se slovy: "Dám vám to do dámského oddílu." Ano, vím, že tato vymoženost existuje a byla jsem tak jaksi potěšena (obzvlášť při vzpomínce na své poslední cestování vlakem ČD, s hodinovým zpožděním, úplně jiným vagónem než kam jsem měla koupenou místenku - protože ten můj tam prostě vůbec nebyl - pěti chlapy v kupé se zhasnutým světlem). Realita: nastoupila jsem v neděli do vlaku. Do vagónu, kam jsem měla zakoupenou rezervaci. Kupé mělo zatažené závěsy a bylo zavřené - otevřela jsem dveře a odhrnula závěs - a čuměla na mě vousatá chlapská tvář... Kupé plné kufrů a manželka k tomu. Na mém místě. Slušně jsem oznámila, že mám rezervaci na sedadlo číslo 15 a čekala jsem, co bude. "No ale to my jsme nevěděli, že je to tu rezervované," odpověděla mi vousatá tvář. Mrknu na cedulky na kupé - lísteček s mou rezervací tam je: "Je to tu napsané, že číslo 15 je rezervované." "Dyť nám řekla (průvodčí), že si můžeme sednout sem, že je tu volno," reagovala vousatá tvář. "Ano, do Olomouce bylo to místo volné," povídám a čekám, co se bude dít...
"No pani se snad neposere, když chvilku počká," děl na mou adresu ten vousatý pán. Vycouvala jsem z kupé, čekala, až se paní zvedne a přes kufry přeskáče na jiný místo. "Sedíte v dámském oddílu," neodpustila jsem si ještě rýpnout. "Však já su tady s dámou," odpověděl onen gentleman...
Toliko k cestování v dámském oddílu Českých drah... nechápu, k čemu tam je vyčleněn, když nikdo nedohlíží na to, aby byl...
Dlužno přiznat, že když pán vytáhnul z kupé paty, celkem dobře jsme si s paní pokecaly :)

Ve středu jsem si cestu zopákla, už tedy bez nutnosti využít služeb ČD, odučila jsem kurz a byla vděčná všem, kteří v Praze v tom vedru a ještě k tomu ve všední den odpoledne přišli a měli chuť se učit ne zrovna jednoduchý postup. Klobouk dolů a velký dík všem!

Lariat, který je konečně dokončen:



9 komentářů:

  1. Takılarınızı çok beğeniyorum. Mükemmel bir iş olmuş. Ellerinize sağlık. Süper.

    OdpovědětVymazat
  2. Dámský oddíl je podobná chiméra jako vůz pro cestující s dětmi. Když jsem využíval této možnosti, divil jsem se tomu, kolik je padesátiletých, šedesátiletých i ještě starších dětí. Oproti tomu v Pendolinu si pravidelně říkám o místenku do tichého oddílu a ten naštěstí funguje.

    OdpovědětVymazat
  3. Boricua: thank you :-)

    Desperádo: no jo, jsem naiva, když si myslím, že když je to novinka, mohli by si toho třeba trochu hledět :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Dámský oddíl, cheche.

    Jestli pořádáš kurzy i v Praze, tak to si tě někde najdu.
    jednou jsem byla na kurzu šperků z drátu v Dejvicích v papírnictví (myslím) a bylo to bezvadný jako variabilní základ, dobře vedené, jak to mám ráda - člověk není do ničeho nucen, může si usměrnit, co dělá, může přátelsky hovořit o tom, co přitom prožívá, a je i trochu legrace. A jednou jsme byla na kurzu výroby klobouků z mohérové vlny u paní Škorpilové a to byla taky sranda.

    OdpovědětVymazat
  5. Liško, já je nepořádám, nejsou jen moje, je jich tam spousta, i když si určuju, kdy a co budu učit :-) Je to tady: http://naspirale.info/kurzy ve Vršovicích na Minské (zatím mě nenajdeš v seznamu lektorů, to se teprv chystá) a kurzuju tam mnohem radši než "u nás". Jsou tam většinou lidi naladění na stejnou vlnu a tak nějak celkově je to moc příjemné. Když budeš chtít přijít, budu moc ráda - ráda tě poznám osobně :-) Budu v září (etno náušnice), v říjnu taky a v listopadu taky.

    OdpovědětVymazat
  6. A pánský oddíl bude taky zaveden? Ženy pořád chtějí rovnoprávnost, tak proč potom existuje dámský oddíl? A mají teda chlapi stál v nacpaném vlaku na uličcce vedle prázdného či poloprázdného dámského kupé?

    OdpovědětVymazat